Cred ca Matizul ar avea rezultate asemanatoare. Am inteles ca este cea mai nesigura masina de pe soselele patriei (asta daca nu incepem sa importam din China), a detronat ruda sa mai mica: Tico.
Nu cred ca Matizul / Tico-ul ar scoate asa ceva. Sunt mai mici si RELATIV rigide. Masina aia practic se striveste sub propria greutate (ca nu vine zidul peste ea) – greutatea contribuie mult la comprimarea ei.
[…] August 13th, 2007 in Crash test, Auto Dupa ce deunazi publicam o secventa video cu un crash-test al unei masini chinezesti Chery, acum citesc in Capital (versiunea electronica) azi ca […]
Cea mai nesigura masina de pe soselele noastre comercializata in Romania surprinzator nu e Matizul ci Chevrolet Aveo. Am vazut rezultatele pe site-ul euroNcap si am ramas stupefiat.
Testele astea sunt o prostie. Sunt luate in calcul dotarile automobilelor care la majoritatea nu sunt standard. Cati romani i-si iau masini cu dotari maxime. Evident ca Chevrolet Aveo are un scor mic. Asta pentru ca nu are airbag-uri laterale sau tip cortina (dar la 11000euro ce vreti). Eu am avut Matiz si acum am Aveo. Daca va-ti lovi frontal cati din voi a-ti vrea sa fiti in Matiz. Si Matizul are 3 stele nu doua ca Aveo. Fiecare masina este buna pentru clasa ei. Evident ca daca te lovesti de un cap de pod poti sa ai si Mergedes blindat ca printesa Diana si tot dai coltul.
V-am salutat!
Intr-adevar, Aveo este slaba. Urmariti pe site-ul EuroNCap testele si veti vedea pentru fiecare masina in parte. Cat despre capul de pod (@Marius) iti pot arata C4 lovit de cap de pod, la 100 la ora, exact ca si in cazul testelor NCAP, pe partea soferului. Atat soferul cat si pasagerul n-au patit nimic.
Later Edit: Mai mult, un C4 vine in dotarea standard cu 6 airbaguri, inclusiv cortine. Si e undeva in jur de 14.000 (plus minus). Bineinteles, eu conduc „o masina de 5 stele”, adica C4. Si sunt super multumit si incantat de ea.
Bogdan
35/42/22 Citroen 15/16; 17/26/11 Kalos 6/11; 21/39/19 Aveo 3/15.
Hai sa explicam ce am scris. Sunt rezultatele testelor Euroncap. Numerele din fata masinei sunt punctele obtinute la: protectia adultilor(locurile fata); protectia copiilor; protectia pietonilor. Cele de dupa masina sunt punctajul obtinut la impact frontal si lateral.
Dupa cum vezi Aveo a obtinut 15p la impact lateral si doar 3p la impact frontal. Motivul este deformarea anormala a capotei motorului. Motiv pentru care capota a fost modificata la noul Aveo.
19/31/5 Logan 8/11 si are 3 stele????
Daca ai observat Citroen a trimis un la teste o masina fara porbagaj (hatchback). De ce nu a trimis sedamul?
Nu am trecut degeaba Kalosul in fata el este hatchback si a obtinut 3 stele.
Cum ti se mai pare acum rezultatele. Singurul punct slab la Aveo este capota, si asta doar la testele Euroncap. La testul facut in America si Japonia, Aveo are 5 stele. Si dupa parerea mea ala este mai concludent. In majoritatea accidentelor masina nu se loveste de un cap de pod. De altfel pe afara capetele de pod sunt protejate cu un fel de parapeti tocmai pentru ca masina sa nu intre direct in parapet.
Sa nu crezi ca tin partea celor de la Chevrolet. Am si un Renault Megane care are 5 stelute, dar daca ma uit pe site a fost testat tot hatchback-ul iar eu am Sedan. De ce marcile europene nu trimit la teste Sedanurile, pentru ca o masina mare inseamna inertie mai mare si scoruri mai mici.
Cat despre Citroen stai linistit tine de norocul fiecaruia , eu am un coleg care s-a tamponat usor intr-un sens giratoriu si a avut noroc ca nu statea nimeni in fata dreapta ca il facea plat, a ajuns pana la scaun tabla.
Aveo a fost lansat in 2006 in forma actuala, pana acum nu stiu de nici un caz in care pasagerii din Aveo sa fi patit ceva in accidente. Si crede-ma urmaresc cu interes situatia.
A si Bogdan am uitat sa-ti spun, eu am 8 airbaguri la Megane ca este Privilege cu piele si ale tampenii.
Siguranta tine de sofer. Ca pe strada nu conduc nici stelele de la test si nici airbagurile din masina.
Poate nu am fost foarte clar in explicatiile pe care am incercat sa le dau. Aveo si Kalos sunt una si aceeasi masina. Pe aceeasi platforma. Ce am vrut sa sugerez este ca daca esti putin smecher poti obtine punctaj mare la test. Kalos 3p Aveo 1p
Ei ce parere mai aveti acum fata de testele EuroNcap?
Stiu bunici care conduc o rapandula de Dacia 1300 si in afara de un far spart sau o bara indoita (am spus bine ca este de tabla daca va mai aduceti aminte) nu au avut alte probleme. Cei drept uni nici nu stiu ca masina lor are si treapta a 4-a. Sistemele moderne de siguranta sunt facute in principiu ca masina sa coste mai mult. Daca nu credeti ganditiva cati oameni bogati cu masini scumpe au parasit aceasta lume in accidente auto.
totusi unele sisteme ajuta dar in principal conteaza rezistenta caroseriei am vazut pe youtube un crash test la o masina chinezeasca s-a facut masina ca un burduf acolo nici cel mai avansat sistem nu te mai scapa la megan unde sunt 5 stele? pe parbriz nu are voie sa apara o crapatura cat de mica dar coloana de directie ? s-a deplasat urat nici nu era cine stie ce viteza 70 la ora viteza de crash test
Joi, 9-august-2007 la 8:38 am
Cred ca Matizul ar avea rezultate asemanatoare. Am inteles ca este cea mai nesigura masina de pe soselele patriei (asta daca nu incepem sa importam din China), a detronat ruda sa mai mica: Tico.
Joi, 9-august-2007 la 9:25 am
Nu cred ca Matizul / Tico-ul ar scoate asa ceva. Sunt mai mici si RELATIV rigide. Masina aia practic se striveste sub propria greutate (ca nu vine zidul peste ea) – greutatea contribuie mult la comprimarea ei.
Oricum… inacceptabil.
Joi, 9-august-2007 la 7:19 pm
Pai chinezii sunt oricum foarte multi… :))
Da este inacceptabil.
Joi, 9-august-2007 la 8:15 pm
Incredibil! Nici daca era din carton nu se facea asa. Vb ta, is multi chinezii si isi permit 😛
Luni, 13-august-2007 la 11:06 am
[…] August 13th, 2007 in Crash test, Auto Dupa ce deunazi publicam o secventa video cu un crash-test al unei masini chinezesti Chery, acum citesc in Capital (versiunea electronica) azi ca […]
Luni, 31-martie-2008 la 9:45 pm
Cea mai nesigura masina de pe soselele noastre comercializata in Romania surprinzator nu e Matizul ci Chevrolet Aveo. Am vazut rezultatele pe site-ul euroNcap si am ramas stupefiat.
Joi, 1-mai-2008 la 8:15 pm
Testele astea sunt o prostie. Sunt luate in calcul dotarile automobilelor care la majoritatea nu sunt standard. Cati romani i-si iau masini cu dotari maxime. Evident ca Chevrolet Aveo are un scor mic. Asta pentru ca nu are airbag-uri laterale sau tip cortina (dar la 11000euro ce vreti). Eu am avut Matiz si acum am Aveo. Daca va-ti lovi frontal cati din voi a-ti vrea sa fiti in Matiz. Si Matizul are 3 stele nu doua ca Aveo. Fiecare masina este buna pentru clasa ei. Evident ca daca te lovesti de un cap de pod poti sa ai si Mergedes blindat ca printesa Diana si tot dai coltul.
V-am salutat!
Vineri, 23-mai-2008 la 7:35 pm
Intr-adevar, Aveo este slaba. Urmariti pe site-ul EuroNCap testele si veti vedea pentru fiecare masina in parte. Cat despre capul de pod (@Marius) iti pot arata C4 lovit de cap de pod, la 100 la ora, exact ca si in cazul testelor NCAP, pe partea soferului. Atat soferul cat si pasagerul n-au patit nimic.
Vineri, 23-mai-2008 la 7:38 pm
Later Edit: Mai mult, un C4 vine in dotarea standard cu 6 airbaguri, inclusiv cortine. Si e undeva in jur de 14.000 (plus minus). Bineinteles, eu conduc „o masina de 5 stele”, adica C4. Si sunt super multumit si incantat de ea.
Joi, 21-august-2008 la 1:32 pm
1300 nu facea asa
Marți, 7-octombrie-2008 la 5:12 pm
Bogdan
35/42/22 Citroen 15/16; 17/26/11 Kalos 6/11; 21/39/19 Aveo 3/15.
Hai sa explicam ce am scris. Sunt rezultatele testelor Euroncap. Numerele din fata masinei sunt punctele obtinute la: protectia adultilor(locurile fata); protectia copiilor; protectia pietonilor. Cele de dupa masina sunt punctajul obtinut la impact frontal si lateral.
Dupa cum vezi Aveo a obtinut 15p la impact lateral si doar 3p la impact frontal. Motivul este deformarea anormala a capotei motorului. Motiv pentru care capota a fost modificata la noul Aveo.
19/31/5 Logan 8/11 si are 3 stele????
Daca ai observat Citroen a trimis un la teste o masina fara porbagaj (hatchback). De ce nu a trimis sedamul?
Nu am trecut degeaba Kalosul in fata el este hatchback si a obtinut 3 stele.
Cum ti se mai pare acum rezultatele. Singurul punct slab la Aveo este capota, si asta doar la testele Euroncap. La testul facut in America si Japonia, Aveo are 5 stele. Si dupa parerea mea ala este mai concludent. In majoritatea accidentelor masina nu se loveste de un cap de pod. De altfel pe afara capetele de pod sunt protejate cu un fel de parapeti tocmai pentru ca masina sa nu intre direct in parapet.
Sa nu crezi ca tin partea celor de la Chevrolet. Am si un Renault Megane care are 5 stelute, dar daca ma uit pe site a fost testat tot hatchback-ul iar eu am Sedan. De ce marcile europene nu trimit la teste Sedanurile, pentru ca o masina mare inseamna inertie mai mare si scoruri mai mici.
Cat despre Citroen stai linistit tine de norocul fiecaruia , eu am un coleg care s-a tamponat usor intr-un sens giratoriu si a avut noroc ca nu statea nimeni in fata dreapta ca il facea plat, a ajuns pana la scaun tabla.
Aveo a fost lansat in 2006 in forma actuala, pana acum nu stiu de nici un caz in care pasagerii din Aveo sa fi patit ceva in accidente. Si crede-ma urmaresc cu interes situatia.
Marți, 7-octombrie-2008 la 5:37 pm
A si Bogdan am uitat sa-ti spun, eu am 8 airbaguri la Megane ca este Privilege cu piele si ale tampenii.
Siguranta tine de sofer. Ca pe strada nu conduc nici stelele de la test si nici airbagurile din masina.
Marți, 7-octombrie-2008 la 5:40 pm
Scuze pentru dezacordurile facute. Am scris in graba, am incercat sa corectez dar se pare nu se mai poate.
Marți, 7-octombrie-2008 la 5:50 pm
Poate nu am fost foarte clar in explicatiile pe care am incercat sa le dau. Aveo si Kalos sunt una si aceeasi masina. Pe aceeasi platforma. Ce am vrut sa sugerez este ca daca esti putin smecher poti obtine punctaj mare la test. Kalos 3p Aveo 1p
Marți, 7-octombrie-2008 la 7:00 pm
Ce parere ai?
Marți, 7-octombrie-2008 la 7:01 pm
Marți, 7-octombrie-2008 la 7:03 pm
Si uite ca sa nu zici ca sunt rau:
Marți, 7-octombrie-2008 la 7:05 pm
Marți, 7-octombrie-2008 la 7:54 pm
Ei ce parere mai aveti acum fata de testele EuroNcap?
Stiu bunici care conduc o rapandula de Dacia 1300 si in afara de un far spart sau o bara indoita (am spus bine ca este de tabla daca va mai aduceti aminte) nu au avut alte probleme. Cei drept uni nici nu stiu ca masina lor are si treapta a 4-a. Sistemele moderne de siguranta sunt facute in principiu ca masina sa coste mai mult. Daca nu credeti ganditiva cati oameni bogati cu masini scumpe au parasit aceasta lume in accidente auto.
Vineri, 6-februarie-2009 la 6:49 pm
uimitor…eu sigur nu o sa o cumpar !
Sâmbătă, 4-iulie-2009 la 7:58 am
totusi unele sisteme ajuta dar in principal conteaza rezistenta caroseriei am vazut pe youtube un crash test la o masina chinezeasca s-a facut masina ca un burduf acolo nici cel mai avansat sistem nu te mai scapa la megan unde sunt 5 stele? pe parbriz nu are voie sa apara o crapatura cat de mica dar coloana de directie ? s-a deplasat urat nici nu era cine stie ce viteza 70 la ora viteza de crash test